denk eens langer na over je “viral”

Dagelijks…..niet overdrijven.. wekelijks krijg ik wel de vraag om een aardige viral te verzinnen.

Toegegeven af en toe zie ik nog wel een succesvolle actie ( laatst nog Van Gils ) maar steeds vaker is het alleen een matig filmpje en zit er geen idee achter. Laat staan een echte campagne of strategie. Het merendeel is een kwestie van “hopen tegen beter weten in” Meestal beperkt het aantal views zich tot onder de 10.000 en is het idee sowieso eenmalig.

Misschien beter om een langer lopende (online) actie te bedenken, die past bij je merkwaarden en waarbij je bijvoorbeeld mensen niet alleen oproept om naar je video te kijken maar om te participeren, na te denken of misschien zelfs wel hun gedrag te veranderen. Daar gaat het tenslotte toch om bij reclame.  Leuk werkt alleen als het echt leuk is namelijk.

Zie hieronder een prachtig voorbeeld van Volkswagen Zweden maar bekijk ook zeker de hele site : thefuntheory.com

Advertisements

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: