Je klanten laten inspireren door andere klanten….

Madurodam

Vandaag was ik in Madurodam. Dat was volgens mij ruim 40 jaar geleden…. Wat had ik toen een aardige kleuterjuf… maar daarover een andere keer…

Bart Grol had voor zijn 3 bedrijven (Amgate, Bartrack en PLUK) een grote groep klanten en prospects uitgenodigd om een middag naar verhalen te luisteren van een aantal van zijn grote klanten. Zie hieronder op slideshare de presentatie van Bart Grol zelf.

Het gebruik van testimonials , showcases en referenties is in de Anglo-Saksische business cultuur heel normaal. Wij moeten daar altijd een beetje aan wennen. In Nederland is het sowieso not done om zelf te zeggen hoe goed je bent, en als je dat aan je klanten vraagt is de eerste reactie meestal terughoudend. Dat heeft niet te maken met de kwaliteit van je dienstverlening of de aard van de relatie maar met het calvinistische principe dat bescheidenheid siert. Daarom juist was het opmerkelijk dat vorig jaar Heineken en dit jaar KPN, TNT en Jaarbeurs mee wilde werken aan deze klantendag.

Je sollictant checken op LinkedIn en Hyves, de website van je prospect checken voor je salescall, en de Google reviews bekijken voordat je een hotel boekt. Heel normaal. Waarom wordt er dan in Nederland nog steeds door bedrijven heel weinig gebruik gemaakt van dit middel. ” Wil je weten wat voor bedrijf we zijn ? Je mag een bestaande klanten bellen.”

Manage je eigen online profiel hoor je tegenwoordig steeds vaker. Maar doe het dan ook voor je online bedrijfsprofiel !  Bijvoorbeeld door  het toevoegen van testimonials ( tekst en video ) , eigen nieuws  en demo’s zorg je dat je  actueel, open en toegangkelijk bent.

Ooh ja …. en zoek je een structerele oplossing om met je klanten te communiceren via web en mobiel en wil je dat koppelen aan bestaande d-base’s, klantsystemen en/of ordersystemen bel Bart dan eens. Niet het Hipste clupje uit de grachtengordel maar wel een bedrijf dat al ruim 10 jaar voor (grote) klanten stabiele online omgevingen bouwt en beheert.

Advertisements

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: