Niet naar Cannes …. echt wel !

hansesail_stad_amsterdam

Via vrienden kreeg ik de uitnodiging om op de clipper Stad Amsterdam als bemanning mee te zeilen vanaf Cannes naar Barcelona. Zo hoorde ik dat tijdens het Cannes Lions Reclamefestival het schip wordt afgehuurd door een groep amsterdamse creatieve ondernemers.

Uiteraard is het thema ”  heusnietnaarcannes.nl ” met een vette knipoog naar de crisis en met name naar de adverteerders die maar niet willen beslissen  over nieuwe campagnes en nieuwe budgetten.

“We wachten even af i.v.m. de crisis”  is het meest gehoorde commentaar. Met als gevaar de negatieve spiraal, de self-fulfilling prophecy , etc.

Een oproep namens de helaas veel te vroeg overleden Onno Kraft van Ermel aan de HEAO- jugend :  “Ooit wel eens gehoord van anti-cyclisch adverteren ? 

Hulde aan iedereen die wel naar Cannes gaat, managers die de budgetten wel hebben goedgekeurd. Er wordt in Cannes hard gewerkt en hard gefeest. Dat blijft volgens mij een beproefd recept om creatieve processen op gang te krijgen en te houden. 

TIP : Mocht de crisis er volgende zomer nog steeds zijn. Ga ter inspiratie bijvoorbeeld eens naar Burningman en niemand die het je kwalijk neemt.

Advertisements

Tags: , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: