minder advertenties op je site … wat nu ?

computer-frustration

De grootste websites van Nederland hebben serieuze problemen op dit moment:

1) De online advertentie bestedingen groeien niet meer zoals de afgelopen jaren gebruikelijk.

2) Relatieve groei t.o.v. andere mediatype nog wel maar in absolute netto € niet meer. De tarieven staan onder druk ( m.a.w. de opbrengsten per unieke bezoeker dalen )

3) De bezettingsgraad daalt ( m.a.w. genoeg bezoekers maar geen advertenties ) Soms staat er bij 70% van de content geen advertentie of een onbetaalde advertentie

4) De click ratio’s dalen.   Er wordt minder geklikt op banners etc.

Er zijn natuurlijk nog advertentievormen zoals videoadvertising en targetted advertising die nog relatieve hoge CPM’s halen, maar hoe lang duurt het tot het hele model naar Cost per lead en Cost per sale gaat ?

Geef even je mening s.v.p wat de grootste uitdaging is op dit moment voor online uitgevers.

Advertisements

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: