een boek lezen …. wat is dat ook alweer ?

Tijdens PicNic heb ik vorige week vrijdag met Vincent Evers een ijsje gegeten in de zon. Hij had de nieuwste versie van de Amazon Kindle in z’n broekzak zitten. (Bij een normaal mens past dat niet trouwens …)

Video van de Kindle van Amazon

Toen ik een paar jaar geleden bij PcM werkte heb ik kennis gemaakt met de eerste versies van de Iliad, en die ervaring was toen niet positief. PcM is er toen niet ingestapt als investeerder. Het was toch niet lekker leesbaar, de library met titels nog te klein, het uploaden langzaam, geen kleur en geen advertentiemogelijkheden. 

Later is NRC er als nog ingestapt onder de naam e-paper waarbij de iliad als combi abonnement wordt aangeboden aan nieuwe klanten. Die aantallen zijn mij niet bekend. Maar ik heb er nog nooit iemand mee gezien. 

Ondanks het plastic uiterlijk en het saaie design van de Kindle denk ik wel dat hier eindelijk een goeie electronic book reader is gelanceerd. Voor een consumenten prijs van $ 359,- en simpel te bestellen via Amazon. Misschien is dat laatste wel de doorslaggevende factor !

 

 


Tags: , , , , , ,

One Response to “een boek lezen …. wat is dat ook alweer ?”

  1. Ton van Houten Says:

    Vincent Evers, dit noemt zich ook een journalist. Mee eens als hij het woordje ‘riool’ ervoor zet. Weet hij geen betere manier om aan betalende klanten te komen dan de zoekmachines met SEO spam te vervuilen en zijn naam te verhoeren ?

Leave a Reply

